|
「FRAGILE」
2024年7月5日(金)〜7月21日(日)
12:00~19:00 月曜・火曜休
出品作家:青田ヒロミ、Atchalinee Kesornsook、金森満理奈、泰地朋香、木智広、藤部恭代、本家雅衣、夜乃雛月
この世界は壊れやすい。
約35億年前、奇跡的に地球に誕生した生命は長い進化の歴史を経て文明、文化を築くに至った。人類は高度な知性を獲得した故、日々不安や悩みを抱き、時には生きるのが困難になるほど脆い心を持っている。文明は度々自然の猛威にガラスのように砕かれる。天災の多いこの国では皆、世界が突然壊れることを心のどこかで覚悟している。そしていつか自身もこの世界から消え去る無常感を移ろいゆく季節に重ねる。それが日本人の美意識に少なからず影響している。この「FRAGILE」はそのような無常で儚い美を探求する展覧会である。(企画:木智広)
|
Group Show "FRAGILE"
Dates : July 5 fri. - July 21 sun, 2024
Open 12:00 - 19:00, closed on Monday and Tuesday
Artists : AOTA Hiromi, Atchalinee Kesornsook, FUJIBE Yasuyo, HONKE Mai,
KANAMORI Marina, TAIJI Tomoka, TAKAGI Tomohiro, YORUNO Hinazuki
This world is fragile.
Life miraculously came into being on earth about 3.5 billion years ago,
and through a long history of evolution, it has come to build civilization
and culture.Because of the high level of intelligence we have acquired,
we have a fragile mind that is troubled by daily worries and anxieties,
and sometimes makes it difficult to live.Civilization is often shattered
like glass by the fury of nature.In this country, where natural disasters
are common, everyone is prepared for the world to suddenly break down somewhere
in their hearts.They also associate the sense of impermanence with the
changing seasons, as if they themselves will one day disappear from this
world.This has had no small influence on the Japanese sense of beauty.
FRAGILE” is an exhibition that explores this sense of impermanence and fleeting beauty.
(Planning: Tomohiro Takagi)
|
|
|
No. |
|
Artist |
Title |
Year |
Medium |
Dimension
(cm) |
price
(JPY) |
1 |
|
青田ヒロミ |
性 |
2022 |
FRP樹脂におが屑 |
175.0x可変x可変 |
220,000 |
2 |
|
青田ヒロミ |
雨ニモマケル |
2024 |
キャンパスに油彩 |
F4 |
44,000 |
3 |
|
青田ヒロミ |
風ニモマケル |
2024 |
キャンパスに油彩 |
F4 |
44,000 |
4 |
|
青田ヒロミ |
雪ニモ夏ノ暑サニモマケル |
2024 |
キャンパスに油彩 |
F4 |
44,000 |
5 |
|
青田ヒロミ |
イツモソコニイル |
2024 |
キャンパスに油彩 |
F20 |
110,000 |
6 |
|
青田ヒロミ |
綻び |
2024 |
石膏テープ、石膏、蝋 |
47.0x25.0x20.0 |
77,000 |
7 |
|
Atchalinee Kesornsook |
Silent Night |
2024 |
Oil on linen panel |
20.0x25.0 |
SOLD |
8 |
|
Atchalinee Kesornsook |
Wildflower Dream |
2024 |
Oil on linen panel |
20.0x15.0 |
SOLD |
9 |
|
Atchalinee Kesornsook |
Midnight Melodies |
2024 |
Oil on linen panel |
25.0x20.0 |
SOLD |
10 |
|
金森満理奈 |
image.s.53 花の色 |
2024 |
キャンバスにアクリル、
メディウム、ガラス |
18.0x18.0 |
SOLD |
11 |
|
金森満理奈 |
image.s.50 アーチ |
2024 |
キャンバスにアクリル、
メディウム、ガラス |
18.0x18.0 |
18,000 |
12 |
|
金森満理奈 |
image.s.51 おもちゃ |
2024 |
キャンバスにアクリル、
メディウム、ガラス |
41.0x31.8 |
48,000 |
13 |
|
金森満理奈 |
icon2024.1 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
26.0x16.5 |
50,000 |
14 |
|
金森満理奈 |
icon2024.2 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
31.0x14.0 |
54,000 |
15 |
|
金森満理奈 |
icon2024.3 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
14.0x15.0 |
38,000 |
16 |
|
金森満理奈 |
icon2024.4 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
12.0x26.0 |
48,000 |
17 |
|
金森満理奈 |
icon2024.5 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
21.0x18.0 |
48,000 |
18 |
|
金森満理奈 |
icon2024.6 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
28.5x12.5 |
50,000 |
19 |
|
金森満理奈 |
icon2024.7 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
23.0x14.0 |
48,000 |
20 |
|
金森満理奈 |
icon2024.8 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
27.5x16.5 |
50,000 |
21 |
|
金森満理奈 |
icon2024.9 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
23.2x17.0 |
50,000 |
22 |
|
金森満理奈 |
icon2024.10 |
2024 |
キャンバスにブリキ、アクリル、油絵具、メディウム、ガラス、アルミ箔 |
32.0x23.0 |
64,000 |
23 |
|
泰地朋香 |
around |
2022 |
キャンバスに油彩 |
33.3x53.0 |
63,800 |
24 |
|
泰地朋香 |
moonlight |
2024 |
キャンバスに油彩 |
41.0x31.8 |
51,700 |
25 |
|
泰地朋香 |
indifference |
2024 |
キャンバスに油彩 |
15.8x22.7 |
26,400 |
26 |
|
木智広 |
Salty |
2024 |
キャンバスに油彩 |
18.0x18.0
(S0) |
30,000 |
27 |
|
木智広 |
Your Tube |
2024 |
キャンバスに油彩 |
22.7x15.8
(SM) |
30,000 |
28 |
|
木智広 |
Mary |
2024 |
キャンバスに油彩 |
27.3x22.0
(F3) |
65,000 |
29 |
|
木智広 |
Smoker |
2024 |
キャンバスに油彩 |
22.0x27.3
(F3) |
65,000 |
30 |
|
木智広 |
Whisper |
2024 |
キャンバスに油彩 |
27.3x27.3
(S3) |
75,000 |
31 |
|
木智広 |
Fragile People |
2024 |
キャンバスに油彩 |
33.3x24.2
(F4) |
85,000 |
32 |
|
木智広 |
注射器の天使
/ Syringe Angel |
2024 |
キャンバスに油彩 |
41.0x27.3
(P6) |
100,000 |
33 |
|
木智広 |
泉 / Fountain |
2024 |
キャンバスに油彩 |
50.0x65.2
(P15) |
220,000 |
34 |
|
藤部恭代 |
GROTESQUE |
2024 |
キャンバスに油彩 |
116.7x91.0
(F50) |
528,000 |
35 |
|
藤部恭代 |
GROTESQUE |
2024 |
キャンバスに油彩 |
116.7x91.0
(F50) |
528,000 |
36 |
|
藤部恭代 |
INTERTIDAL |
2024 |
キャンバスに油彩 |
27.3x27.3
(S3) |
51,480 |
37 |
|
藤部恭代 |
INTERTIDAL |
2024 |
キャンバスに油彩 |
27.3x27.3
(S3) |
51,480 |
38 |
|
藤部恭代 |
The Twin Venus |
2024 |
キャンバスに油彩 |
45.5x53.0
(F10) |
132,000 |
39 |
|
本家雅衣 |
風 |
2024 |
水彩紙に鉛筆、木炭 |
91.0x60.6
(M30) |
130,000 |
40 |
|
本家雅衣 |
うつりゆき |
2024 |
水彩紙に鉛筆、木炭 |
15.8x22.7
(SM) |
15,000 |
41 |
|
本家雅衣 |
築 |
2024 |
水彩紙に鉛筆、木炭 |
27.3x19.0
(P3) |
32,000 |
42 |
|
本家雅衣 |
Bug1 |
2024 |
水彩紙に鉛筆、木炭 |
24.2x33.3
(F4) |
36,500 |
43 |
|
本家雅衣 |
Bug2 |
2024 |
水彩紙に鉛筆、木炭 |
33.3x24.2
(F4) |
36,500 |
44 |
|
夜乃雛月 |
空っぽの針盤は時を刻む |
2024 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン、
ホログラム |
29.7x21.0
(A4) |
44,000 |
45 |
|
夜乃雛月 |
雨粒の続きのつづき |
2023 |
水彩紙にペン、鉛筆、
パステル色鉛筆、
ホログラム |
21.0x27.3
(A4) |
44,000 |
46 |
|
夜乃雛月 |
カラフルな雨を夢見る |
2023 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン、
ホログラム |
36.4x51.5
(B3) |
82,500 |
47 |
|
夜乃雛月 |
夢に見た残像 |
2022 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン、
ホイルフレーク |
14.8x21.0
(A5) |
SOLD |
48 |
|
夜乃雛月 |
忘れるってどんな感じ? |
2020 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン |
29.7x21.0
(A4) |
38,500 |
49 |
|
夜乃雛月 |
泡たまご |
2018 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン |
21.0x29.7
(A4) |
44,000 |
50 |
|
夜乃雛月 |
めぐりごころ |
2017 |
水彩紙にペン、鉛筆、
水彩色鉛筆、ラメペン |
36.4x25.7
(B4) |
47,300 |
|
|
GALLERY
|
|